lördag 23 november 2013

Mål

Jag har efter cyclocross-sm varit lite besviken för att jag inte klarade mitt resultatmål, som var att förbättra mig från förra året. Hade även prestation- och processmål, båda dem målen klarade jag av iaf! Angående resultatmålet så hade jag inte riktigt all fakta klar för mig. Har gått runt i en drömvärld och drömt att jag blev 18onde man förra året, och då var jag ju besviken med min tjugonde plats i år. Men när jag igår kollade upp förra årets resultat, så var jag ju 24a. Det är ju en bra förutsättning att ha all fakta innan man sätter målen. Resultatmål i övrigt ska man vara försiktig med att lägga alltför mycket allvar i. Det är bra att ha för att kunna drömma, sträva och skapa motivation för att ge det sista under en tävling. Prestations- och processmålen ska man däremot alltid ha, och utvärdera ordentligt. Dem ska vara realistiska så stärker man självförtroendet och ökar chanserna för det där resultatmålet som man så gärna vill åt i slutändan ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar